همه چیز درباره لیزر موهای زائد بدن; انواع تجهیزات، مزایا، مشکلات و نکات مهم هر کدام
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


اگر برای از بین بردن موهای زائد بدن با تیغ ژیلت یا اپیلاتور خانگی راحت نیستید، استفاده از لیزر برای از بین بردن این موها احتمالا گزینه جذابی برای شما خواهد بود. به طور کلی لیزر موهای زائد بدن یکی از رایج ترین روش های اصلاح است که در آن از نور لیزر با شدت مناسب استفاده می شود. در طی این روش‌ها، نور لیزر به فولیکول‌های مو هدایت می‌شود، سپس رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌ها نور را جذب می‌کنند و عملاً موها از بین می‌روند. در واقع، دمای بالا در ریشه مو باعث از بین رفتن فولیکول ها می شود. سپس بعد از اینکه لیزر فولیکول ها را از بین می برد، رشد مو متوقف می شود و موها پس از حدود یک تا دو هفته می ریزند. اما وقتی در مورد موهای ناخواسته صحبت می کنیم، همیشه جوانب و سوالاتی وجود دارد که در این مقاله قصد بررسی آن ها را داریم.

فرآیند لیزر موهای زائد چگونه است؟

برای تعداد جلسات لیزر فرد ابتدا باید موهای خود را تا چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه کند. بعد از این و با مراجعه به کلینیک مورد نظر، اپراتور معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر موهای زائد، بی حسی موضعی می کند. استفاده از بی حسی موضعی درد ناشی از لیزر موهای زائد را تا حد زیادی کاهش می دهد. در این رابطه باید تاکید کرد که تجهیزات لیزر به طور کلی با توجه به رنگ پوست و مو، ضخامت و محل رویش موهای ناخواسته تنظیم می شوند.

در مرحله بعد تکنسین پالس نوری را در ناحیه مورد نظر احساس می کند و برای چند دقیقه آن ناحیه را بررسی می کند تا مطمئن شود که تنظیمات برای فرد بهینه عمل می کند و هیچ واکنشی با حساسیت در بدن فرد وجود ندارد. در صورت عدم وجود نتایج نگران کننده، اپراتور عمل را ادامه می دهد و پس از آن می توانید بسته های یخ، کرم های ضد التهاب یا لوسیون ها را برای کاهش هر گونه ناراحتی و سوزش یا درد احتمالی دریافت کنید. لیزر موهای زائد معمولاً در یک دوره چهار تا شش هفته ای برنامه ریزی می شود تا زمانی که رشد مو متوقف شود. جالب است بدانید که موهای ما دارای چرخه های ثابت رشد و استراحت هستند. بنابراین، اگر فولیکول مو در طول لیزر مو در مرحله استراحت باشد، اشعه لیزر روی آن تاثیری ندارد. به همین دلیل برای از بین بردن تمام موهای زائد نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی با فواصل زمانی مشخص است.

اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید شش هفته قبل از درمان از حذف موهای زائد یا الکترولیز خودداری کنید. زیرا آن مراحل می تواند ریشه موهای لیزر را هدف قرار دهد و سیستم لیزر را بی اثر کند. همچنین شش هفته قبل و بعد از لیزر درمانی باید از آفتاب سوختگی خودداری کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود لیزر موهای زائد اثر کمتری داشته باشد و احتمال بروز عوارض بعد از درمان را افزایش دهید.

مزایای لیزر موهای زائد بدن

از بین بردن موهای زائد صورت، پاها، چانه، پشت، بازوها، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نقاط بدن با استفاده از لیزر یا به عبارتی کل بدن کاملا موثر و کاربردی است. در واقع استفاده از این دستگاه ها به طور کلی با مزایایی همراه است که شامل موارد زیر می شود.

دقت بالا: جالب اینجاست که با کمک لیزر می توان موهای تیره و درشت را به صورت انتخابی و با دقت بالا هدف قرار داد تا پوست اطراف این ناحیه بدون آسیب باقی بماند.

سرعت بسیار بالا: به طور معمول، هر پالس لیزر تنها کسری از ثانیه طول می کشد تا موهای زائد از بین برود و شما می توانید از آن برای از بین بردن موهای زائد به طور همزمان استفاده کنید. به عبارت دیگر دستگاه لیزر می تواند مساحتی برابر با یک مربع در ثانیه را بتراشد. در این راستا، نواحی ریز و ظریف مانند لب بالا را می توان در کمتر از یک دقیقه اصلاح کرد و نواحی بزرگ مانند پشت یا ران ها تا یک ساعت طول می کشد.

نتایج: اکثر افرادی که تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرند، بعد از سه تا هفت جلسه درمان دیگر شاهد رشد موهای زائد نیستند!

بدون محدودیت شغلی: هیچ محدودیتی برای استفاده از دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد در هر نقطه از بدن وجود ندارد. به دلیل انواع مختلف تجهیزات لیزری و روش های درمانی، می توانید موهای زائد را در هر جایی از بین ببرید. علاوه بر این، خطر عوارض لیزر موهای زائد در نواحی حساس مانند بیکینی یا صورت نسبت به سایرین بیشتر نیست و همانطور که در زیر به آن پرداخته می شود، شایع تر است.

عوارض لیزر موهای زائد

یک یا دو روز پس از لیزر موهای زائد، پوست ناحیه تحت درمان مانند آفتاب سوختگی به نظر می رسد. در این راستا استفاده از کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها به بهبودی سریعتر پوست کمک می کند. پس از آن و تا یک ماه آینده، موهای تحت درمان می ریزند. بنابراین توصیه می شود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که به جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست ناحیه لیزر کمک می کند. تاول های پوستی لیزر معمولاً نادر هستند، اما افرادی که پوست تیره تر دارند بیشتر در معرض تاول هستند. سایر عوارض جانبی احتمالی مانند تورم پوست، قرمزی و جای زخم برای لیزر درمانی در قسمت‌های مختلف بدن رایج و کاملاً طبیعی هستند.

چه نوع دستگاه لیزر موهای زائد مهم است؟

بله، نوع دستگاه لیزر مورد استفاده مهم است و بر اثربخشی درمان و احتمال تجربه عوارض جانبی، مانند کاهش خطر آسیب به سلول‌های تولید کننده ملانین (رنگدانه اصلی پوست و مو، تولید شده در ملانوسیت‌ها) تأثیر می‌گذارد. با توجه به این اصل توصیه می شود افرادی که موهای روشن و تیره دارند از لیزر IPL، لیزر الکساندرایت یا لیزر دیوید استفاده کنند، پوست تیره و پوست تیره تر، افرادی که موهای ریز دارند می توانند از لیزر Nd: YAG یا لیزر دایود و افرادی که موهای روشن دارند استفاده کنند. لیزر دایود

به یاد داشته باشید که انرژی لیزر و پالس های کوتاه آن با توجه به نوع پوست شما تنظیم می شود تا آسیب های ناخواسته بافت را کنترل کند. به‌علاوه، برخی از سیستم‌های لیزر بر روی نواحی خاصی از بدن بهتر از سایرین کار می‌کنند، بنابراین بهتر است قبل از ثبت‌نام برای لیزر موهای زائد صورت و بدن با نوع پوست، نوع مو، گزینه‌های درمانی و ناحیه‌ای که می‌خواهید اصلاح کنید، آشنا شوید. . حذف با پزشک یا متخصص مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 820
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: